המרכז לקיימות מקומית
| | בכל התהליך של התחדשות עירונית נראה שהנקודה הבעייתית והכואבת במיוחד היא התשתיות, בעיקר התחבורתיות. גם היום מורגשת מצוקה גדולה של תנועה וחנייה בערים הגדולות וגם הגדולות פחות, זאת בעיקר בשל הגידול הטבעי באוכלוסייה ולא פחות מכך בשל ריבוי כלי הרכב הפרטיים והשימוש בהם.
תהליכי ההתחדשות העירונית גם אם יצליחו לייצר חניות לדיירים החדשים לא יוכלו לתת מענה בנפחי התנועה על הכבישים בכל שעות היממה ובשעות העומס בפרט. נראה שאין מנוס משינוי בצורת החיים המבוססת על ניידות מוגברת ברכב פרטי, כאשר ברוב הזמן אדם אחד בכל רכב.
אנחנו לא רחוקים מהיום (ואולי כבר הגענו אליו) שנסיעה לסידורים במרחק 2 ק"מ יכולה לקחת 20 דקות ועכשיו להתחיל לחפש חנייה... | |
| | תחבורה בת קיימא היא תפיסה בבסיסה עומד הרצון לצמצם את השימוש ברכב הפרטי, לטובת מערך של פתרונות תחבורה שונים: תחבורה ציבורית, אופניים והליכה ברגל, המשולבים ביניהם. מערך תחבורה מקיף ויעיל המאפשר להגיע ממקום למקום בבטחה, במהירות, בנוחות, תוך כדי שמירה על הבריאות ועל הסביבה; משרת את אלו שאינם בעלי רכב פרטי ומאפשר לאלו שבבעלותם רכב פרטי לצמצם את השימוש בו.
באופן טבעי אנחנו מתחילים לחפש פתרונות חלופיים איש לעצמו, הליכה ברגל, אופניים, עבודה מהבית כשניתן, שיתופי נסיעות וכו'. אנחנו מצפים שבמקביל ישתפרו ויתייעלו תשתיות תומכות כשבילי אופניים והליכה בישובים וכן שיושם דגש על פיתוח ושיפור פתרונות של תחבורה ציבורית יעילה, נוחה ובעלות אטרקטיבית.
המרכז לקיימות מקומית שם לו למטרה להוות מרכז לנושאי פיתוח בר קיימא בסביבה המקומית.
| |