תמ"א 38 מתחילים באתר המרכזי

המרכז לקיימות מקומית



קישור לאתר אינטרנט
בכל התהליך של התחדשות עירונית נראה שהנקודה הבעייתית והכואבת במיוחד היא התשתיות, בעיקר התחבורתיות. גם היום מורגשת מצוקה גדולה של תנועה וחנייה בערים הגדולות וגם הגדולות פחות, זאת בעיקר בשל הגידול הטבעי באוכלוסייה ולא פחות מכך בשל ריבוי כלי הרכב הפרטיים והשימוש בהם. תהליכי ההתחדשות העירונית גם אם יצליחו לייצר חניות לדיירים החדשים לא יוכלו לתת מענה בנפחי התנועה על הכבישים בכל שעות היממה ובשעות העומס בפרט. נראה שאין מנוס משינוי בצורת החיים המבוססת על ניידות מוגברת ברכב פרטי, כאשר ברוב הזמן אדם אחד בכל רכב. אנחנו לא רחוקים מהיום (ואולי כבר הגענו אליו) שנסיעה לסידורים במרחק 2 ק"מ יכולה לקחת 20 דקות ועכשיו להתחיל לחפש חנייה...
תחבורה בת קיימא היא תפיסה בבסיסה עומד הרצון לצמצם את השימוש ברכב הפרטי, לטובת מערך של פתרונות תחבורה שונים: תחבורה ציבורית, אופניים והליכה ברגל, המשולבים ביניהם. מערך תחבורה מקיף ויעיל המאפשר להגיע ממקום למקום בבטחה, במהירות, בנוחות, תוך כדי שמירה על הבריאות ועל הסביבה; משרת את אלו שאינם בעלי רכב פרטי ומאפשר לאלו שבבעלותם רכב פרטי לצמצם את השימוש בו. באופן טבעי אנחנו מתחילים לחפש פתרונות חלופיים איש לעצמו, הליכה ברגל, אופניים, עבודה מהבית כשניתן, שיתופי נסיעות וכו'. אנחנו מצפים שבמקביל ישתפרו ויתייעלו תשתיות תומכות כשבילי אופניים והליכה בישובים וכן שיושם דגש על פיתוח ושיפור פתרונות של תחבורה ציבורית יעילה, נוחה ובעלות אטרקטיבית. המרכז לקיימות מקומית שם לו למטרה להוות מרכז לנושאי פיתוח בר קיימא בסביבה המקומית.

תמ"א 38, מתחילים באתר המרכזי

התחדשות עירונית 2022

ניתן לקבוע כבר ברמת וודאות גבוהה שהשנים הקרובות יהיו תור הזהב של ההתחדשות העירונית. עתודות קרקע נמוכות, מחירי נדל"ן גבוהים ושיכונים מתפוררים במרכזי הערים הם כר פורה לגל ענק של פרויקטים.
נוסיף לכך את ההחלטה להוריד את אחוז ההסכמה לפינוי בינוי לתביעת דיירים סרבנים בפינוי בינוי ל 66% מהבעלים במקום 80% היום. נוסף גם סעיף לפיו בעלי דירות שעשו עבירות בנייה לא יכללו במניין הדיירים הנדרש לצורך רוב כך ששיעור ההסכמה יכול להגיע במצב כזה ל-50%. כמו כן, גם היזם יוכל להגיש תביעה נגד דייר סרבן.

מאות ואולי אלפי פרויקטים תקועים בשל דיירים "סרבנים" שחרור החסם הזה עשוי להקטין את הזמן הממוצע להבשלת פרויקט בשנתיים ויותר.

ההתבגרות של השוק כוללת גם הסכמה כללית שתמ"א 38 חיזוק היא החלופה הפחות מועדפת ואם יש ברירה אז עדיפים פרויקטים מתחמיים של פינוי בינוי או לפחות הריסה והקמה של בניין חדש (תמ"א 38 2)

אז אל תפספסו את הרכבת...

השאירו פרטים ואנחנו נשתדל להעביר לחברות מתאימות, ללא כל עלות מצדכם.  כדאי להבין שלא כל בניין מתאים לכל היזמים, בניין שמוגדר אצל אחד כ"לא כלכלי" יכול להיות "יהלום" אצל אחר. גם הזמן משחק תפקיד ובניין או ישוב שאינם אטרקטיביים בזמן מסוים יכולים להפוך למאד מבוקשים עקב שינויים ברגולציה, במחירי הנדל"ן ועוד.

אנחנו באתר המרכזי עושים כל מאמץ למצוא את הגורם המתאים שיטפל בכל בניין הרשום במאגר שלנו, לא תמיד זה קורה מעכשיו לעכשיו אבל אנחנו רצים למרחקים ארוכים...

* שדה חובה