פרסומי התחדשות עירונית ותמ"א 38



נוב23
חלק מהרשויות המקומיות הפחיתו את תוספת השטח בפרויקטים של התחדשות עירונית
Ynet
בעקבות הגבלות שרשויות מקומיות של ערים הנמצאות במרכז הארץ הטילו על תוספת שטח במיזמים של התחדשות עירונית, בעלי דירות שלהם יש הסכמים חתומים על פיהם יקבלו תוספת שטח לדירתם עלולים למצוא עצמם במצב שהיזמים יבקשו לשנות את ההסכמים שיש מולם, כדי להקטין את השטח שהובטח להם. וזאת מכיוון שהיזמים פועלים במסגרת אילוצים שהרשויות המקומיות הוסיפו במסגרת שינוי מדיניות התיכנון שלהם. מי שהייתה הראשונה מבין הערים היא נתניה כאשר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בנתניה, החליטה על הגבלת תוספת השטח אשר ניתן לתת בפרויקטים של הריסה ובנייה מחדש ולהעמיד אותו על 12 מ"ר בלבד במסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית בנתניה. גם פרויקטים של התחדשות עירונית בתל אביב הוגבלו באופן דומה וכן בעיר חולון שגם שם הוגבלו פרויקטים של התחדשות עירונית לתוספת שטח של 12 מ"ר בלבד. גם בתחום של תמ"א 38 יש נטייה של הרשויות המקומיות להפחית את תוספת השטח שהוועדות המקומיות מאשרות למשל בפרויקטים של תמ"א ברמת גן או בעיר בת ים וזאת כאשר קיימים הסכמים שבהם ניתנת תוספת של 40 או אפילו 50 מ"ר והיזמים נאלצים לפתוח את ההסכמים ולהסתכן בכך שההסכם מבוטל כי קיימת עילה לכך בעקבות דרישה שלהם לשינוי ההסכם. בפרויקט של תמ"א 38 ברמת גן במסלול של הריסה ובנייה מחדש (תמ"א 38/2) שאמור להתקיים ברחוב יהודית במתחם שנקר, נפתח החוזה המקורי בעקבות שינוי מדיניותה של העירייה. כך גם קרה בפרויקטים של התחדשות עירונית בחולון ברחוב קוגל לאחר פרסום המדיניות החדשה של עיריית חולון. בפרויקט של תמ"א 38 בגבעתיים שגם הוא במסלול של תמ"א 38/2 אוו ביקשה לקדם קבוצת רכישה בעקבות שינוי המדיניות של עיריית גבעתיים.
למאמר המלא