פרסומי התחדשות עירונית ותמ"א 38



פבר20
שירותי הכבאות התפשרו על רוחב הכביש עבור פרויקטים של תמ"א 38
Ynet
טפסר בכיר, חיים תמם, הודיע במהלך יום עיון אותו קיים ארגון הקבלנים והבונים של תל אביב – יפו – בת ים, שהוקדש לנושא של תמ"א 38, כי רשות הכבאות אישרה פשרה בעניין רוחב הכביש בו נעשה פרויקט. תמם, המשמש ראש אגף בטיחות אש וחקירות ברשות הארצית לכבאות והצלה, ציין כי הסיכון הגדול היום הקיים בשריפה הקורית היא בבנייני מגורים כאשר 80 אחוזים מההרוגים הם משריפות כאלה. תמ"א 38 דואגת לחזק את המבנים, וככל שנעסוק בחיזוקם, נמנע את הקריסה שלהם, ולכן יש כוונה להיות גמישים יותר עם הדרישות, כדי לאפשר לפרויקטים של תמ"א 38 להתבצע. זאת הסיבה, הסביר תמם, שהרשות הסכימה להתפשר בנושא של רוחב הכביש הנדרש והדרישה תעמוד על רוחב כביש של 3.6 מטרים במקום 3.7 מטרים שצוינה בדרישה הקודמת. תמם ציין כי עניין רוחה הכביש הוא קריטי, ואם הכביש צר מדי, לוחמי האש לא יגיעו למקום גם אם הם יצאו לדרך 30 שניות. לדברי תמם, הרשות עובדת מול מינהל התכנון כדי למצוא את הפתרונות הנכונים, שיהיו מתאימים גם לדיירים וגם לשירותי הכבאות. יו"ר ארגון הקבלנים והבונים בתל אביב – יפו - בת ים, אבנר לוי, דיבר בכנס על העובדה שתמ"א 38 מאפשרת לחדש את מרכזי הערים ולגרום לכך שאוכלוסיות צעירות ומבוססות יגיעו ועזרו לתהליכים של השיקום העירוני. לוי פנה לרשויות המקומיות בשאלות כמו למה לא לאפשר לצעירים להישאר בעיר המגורים שלהם או למה לא לדאוג לתושבים בעיר ליום שתתחולל רעידת אדמה. יו"ר ועדת תמ"א 38 בארגון, איציק שגב, ציין שיש בשנתיים האחרונות מגמת עליה בהתחלות הבנייה שבאות מתהליכים של התחדשות עירונית שהשיא שלה היה ברבעון השני של 2017 שבהן 14 אחוזים מהתחלות הבנייה היו של התחדשות עירונית.
למאמר המלא