פרסומי התחדשות עירונית ותמ"א 38



נוב16
בעיית התחבורה כאשר הבנייה העיקרית היא צמודת קרקע
הארץ
המדיניות הרשמית אותה אימצה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, מובילה את המגמה של ציפוף מספר יחידות הדיור לשטח נתון. אך הנתונים מראים שהמדיניות הזאת לא בוצעה בפועל, זאת לאחר שבתקופה של 19 שנה, מאז שנת 1995 70 אחוזים מהבניינים החדשים השנבנו היו צמודי קרקע אשר בהם רק דירה אחת, מה שגרם לבנייה המתפרסת על פני שטח גדול ובצפיפות קטנה. בנייה דלילה כזאת מגבירה את השימוש ברכב פרטי ותמשיך את העלייה בשימוש בכלי רכב פרטיים כאשר במקביל יש ירידה בשימוש בתחבורה ציבורית. בדו"ח חדש של המשרד להגנת הסביבה, המשך המגמה של בניית בתים צמודי קרקע, תגרום לכך שבתוך 15 שנה ישהה כל רכב פרטי בדרכים שעה אחת נוספת בכל יום בשל התגברות העומס בכבישים, כאשר התחבורה הציבורית תתקשה לתת פתרונות לשכונות רבות. המשרד להגנת הסביבה הכיו תוכנית שלפיה יהיה שימוש טוב יותר בשטחי הקרקע על ידי עירוב שטחי מגורים עם שטחי מסחר והגברת הציפוף בערים שיבוצע על ידי בנייה של בניינים בגובה של עד 12 קומות אך בבנייה המתאימה לתושבים רבים ולא רק לעשירים אשר יוכלו לעמוד בהוצאות יקרות של תחזוקה.
למאמר המלא