תמ"א 38, התחדשות עירונית

תחבורה בת קיימא

סנן ע"י
   
מצא!
רשומות 1-18 מתוך 18  
טלפון: 
בלוג המידע של ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל.
 
טלפון: 077-530-5020
חברת חן-אופן מתמחה במתן פתרונות חניה לאופניים בישראל. החברה פועלת מתוך שאיפה לקיים סביבה ירוקה יותר על ידי עידוד תחבורה בת קיימא. חן-אופן מאמינה כי השלמת התשתית הירוקה תעודד יותר ויותר אנשים להעדיף את האופניים כאמצעי תחבורה.
 
טלפון: 054-733-1862
קיימות ושפע הינה חברה שמספקת שירותי ייעוץ וליווי לבנייה ירוקה עם התמחות בתמ״א 38. החברה קמה לפני שנה לאחר מחקר מקיף בנושא בנייה ירוקה בתמ״א 38/1. הטמעת מרכיבים ירוקים מבלי לפגוע בכדאיות הכלכלית של הפרויקט. עבודתינו מתבצעת משלב התכנון הראשוני ועד קבלת טופס 4 וכניסת הדיירם. אנו עובדים בשיתוף פעולה עם כלל הגורמים בפרויקט. קיימות ושפ״ע מלווה מספר רב של בניינים בתמ״א 38 בכדי לעמוד בדרישות הרשויות במקומיות.
 
טלפון: 
RePark היא אפליקציית חניה המחברת בין מחפשי חניה לבעלי חניה ומאפשרת לבעלי חניה להשכיר את החניה שלהם כשהיא פנויה ולנהגים לחנות באותם חניות תמורת תשלום לפי שעה.
 
טלפון: 1-700-706-700
לא חייבים להיות בעלים של רכב פרטי, בטח לא בגוש דן ובטח ובטח לא בתל אביב. CAR2GO מציעים שרות של רכב להשכרה למנויים, על בסיס שעה. זהו פיתרון המאפשר שיתוף של כלי רכב וכך מפנה גם מקומות חנייה.
 
טלפון: 
רשת אינטרנט חברתית ואפליקציה המאפשרים לתאם נסיעות משותפות. באמצעות PickApp ניתן לראות תחומי עניין משותפים, דירוגים, תגובות וכל זאת עוד לפני שאתם משתפים נסיעה.
 
טלפון: 
תחבורה בת קיימא (Sustainable transport) או תחבורה מקיימת היא אוסף של טכנולוגיות, דרכי תכנון ומוסדות חברתיים שנועדו להפוך את התחבורה למקיימת - היינו ככזו היכולה להתקיים על פני דורות רבים.
 
טלפון: 03-6429815
עמותת "ישראל בשביל אופניים" פועלת לעידוד השימוש באופניים ולהגברת בטיחות הרוכבים. העמותה פעילה משנת 1995 ותרמה רבות להפיכתה של תל אביב למעצמת אופניים ישראלית. פועלים לשכפול ההצלחה גם בערים נוספות בישראל.
 
טלפון: 02-6753333
יושבי ראש השדולה ח"כ תמר זנדברג וח"כ יריב לוין. השדולה לתחבורה בת קיימא תפעל לפיתוח וקידום תחבורה שיוויונית ומקיימת מתקדמת: לפיתוח אמצעי תחבורה מגוונים ובפרט הפחתת התלות ברכב פרטי וקידום תחליפי רכב פרטי, להבנת התחבורה כמרכיב מרכזי בתכנון עירוני ומרחבי, לחקיקה וקידום מדיניות בנושאי הליכה ברגל, אופניים ותחבורה ציבורית, לחיזוק ציבור משתמשי ומשתמשות התחבורה הציבורית, לקידום מודעות לתחליפי רכב פרטי ולתכנון תחבורה בת קיימא.
 
טלפון: 
בעידן שבו פעולת החניה (חיפוש החניה והתשלום עליה) גוזלת משאבים יקרים וזמן רב מכל נהג, ובין ים הפתרונות והאפליקציות לתשלום על חניה, פינק פארק היא פתרון המאפשר לנהגים לא רק לשלם על חניה, אלא גם להזמין אותה מראש ולהנות ממחירים מיוחדים והנחות הן בחניונים והן בחניות פרטיות. מהצד השני, מאפשרת פינק פארק לבעלי חניות פרטיות (בבתים או בבנייני משרדים) להשכיר את החניות שלהם בשעות בהן הן ריקות ולהנות מהכנסה נוספת. הפתרון של פינק פארק כולל חומרה מיוחדת המאפשרת פתיחת שערים באמצעות טלפון חכם, תוכנה לניהול החניה ואפליקציה סלולרית שכל נהג יכול להוריד ולהשתמש בה כדי לחנות בפחות.
 
טלפון: 03-5660823
תחבורה היום ומחר – מקדמים תחבורה בת קיימא - ארגון מוביל בחברה האזרחית בתחום התחבורה הבת קיימא. התנועה קמה במטרה לשנות מדיניות התחבורה בישראל, ולעודד פיתוח ושימוש מערכות תחבורה אלטרנטיביות כגון תחבורה ציבורית, הליכה ברגל, רכיבה באופניים ועוד. עבודת התנועה מתרכזת בעריכת מחקרים, פרסום מאמרים מקצועיים, פעילויות נרחבות מול מקבלי החלטות ברמה ארצית ומקומית, ובפעילות ציבורית לעידוד הציבור לשימוש באלטרנטיבות לרכב הפרטי.
 
טלפון: 
בכל התהליך של התחדשות עירונית נראה שהנקודה הבעייתית והכואבת במיוחד היא התשתיות, בעיקר התחבורתיות. גם היום מורגשת מצוקה גדולה של תנועה וחנייה בערים הגדולות וגם הגדולות פחות, זאת בעיקר בשל הגידול הטבעי באוכלוסייה ולא פחות מכך בשל ריבוי כלי הרכב הפרטיים והשימוש בהם. תהליכי ההתחדשות העירונית גם אם יצליחו לייצר חניות לדיירים החדשים לא יוכלו לתת מענה בנפחי התנועה על הכבישים בכל שעות היממה ובשעות העומס בפרט. נראה שאין מנוס משינוי בצורת החיים המבוססת על ניידות מוגברת ברכב פרטי, כאשר ברוב הזמן אדם אחד בכל רכב. אנחנו לא רחוקים מהיום (ואולי כבר הגענו אליו) שנסיעה לסידורים במרחק 2 ק"מ יכולה לקחת 20 דקות ועכשיו להתחיל לחפש חנייה...
 
טלפון: 03-6042916
מרחב – התנועה לעירוניות מתחדשת בישראל היא עמותה בה חברים מאות בעלי מקצוע כמתכנני ערים, אדריכלים, אדריכלי נוף, אנשי אקדמיה, עובדים קהלתיים, כלכלנים, יזמים, אנשי עסקים, מתכנני תנועה, פעילי סביבה, סוציולוגים, עורכי דין, שמאים, עובדי ציבור וכן אזרחים שחשוב להם לשפר את מצב הערים בישראל.
 
טלפון: 
לא נזכה לראות התחדשות עירונית אמיתית ללא שיפור משמעותי של התחבורה הציבורית, ארגון 15 דקות הנו ארגון צרכני התחבורה הציבורית. פועל לקיצור זמני הנסיעה בתחבורה הציבורית ולשיפור והוספת שירות בתחבורה הציבורית, כך שהיא תהווה חלופה ראויה לשימוש ברכב הפרטי. הארגון פועל באמצעות מאבקים ציבוריים ותקשורתיים, בעזרת מתנדבים ואנשי מקצוע.
 
טלפון: 4575*
פרויקט הסעת ההמונים העיקרי של מטרופולין תל אביב. בתכנון 8 קווי רכבת קלה שאמורים להסיע מיליונים ולהוציא את כולנו מהפקק. הצלחתם של פרויקטים כאלה היא תנאי בסיסי להתחדשות עירונית אמיתית. מדובר על פרויקט תכנוני והנדסי מורכב והקו הראשון אמור להתחיל לפעול רק בעוד מס' שנים.
 
טלפון:  6070*
שרות השכרת אופניים לרווחת התושבים והמבקרים בתל אביב. כמו בערים הגדולות באירופה. הכי ירוק שיש, לא צריך לחפש חנייה ואולי אפשר לוותר על הרכב בכלל (לפחות על אחד מהם...) שרות תל-אופן מעמיד לרשותכם מאות זוגות אופניים להשכרה, הפזורים בעשרות תחנות ברחבי העיר.
 
טלפון:  8787*
קווי לילה הינם קווי תחבורה ציבורית הפועלים מאזורי המגורים אל מוקדי הבילוי ובחזרה, מחצות ועד 04:00 לפנות בוקר. הקווים מופעלים על ידי משרד התחבורה וחברות התחבורה הציבורית מזה שבע שנים. הנסיעה בקווי הלילה היא בעלות של נסיעה רגילה בתחבורה הציבורית, בכל אמצעי התשלום התקפים בשעות היום, כולל הנחות, כרטיסיות וכרטיסי ה"חופשי חודשי". קווי הלילה נוצרו בכדי לאפשר לצעירים בכל הארץ לצאת לבלות ולחזור הביתה בשלום, בלי להסתכן בנהיגה בשכרות, התנהגות מסוכנת בדרכים, לקיחת טרמפים ובלי להוציא סכומי כסף נכבדים על דלק, מוניות וחניה.
 
טלפון: 
אתר המאפשר למשתמשים רשומים למצוא שותפים לנסיעות (טרמפים).